vaevi.blogg.se

HOI AN

Publicerad 2013-01-28 05:14:00 i Vietnam,

Nu ska vi snart lämna Hoi An for att ta oss med buss till Quy Nhom (eller hur det nu stavas och uttalas) vi har trivts väldigt bra i Hoi An! Klänningarna blev helt underbara, sjukt nöjda är vi! Dom kommer hem med posten någon gång under våren för dom är tunga och tar plats. Vi ska nog skicka dom från Cambodja.

En dag gick vi till stranden! Det var molnigt men fortfarande varmt sa vi la oss ner och somnade några timmar på magen. När vi vaknade såg Moa ut som en kräfta på benen och armarna, lite fläckig på ryggen eftersom jag tydligten inte är sa bra på att smörja in solkräm. Jag tar på mig den faktiskt, men vad ska man göra när man tar en klick och hon skriker: "Inte sa mycket!!"? Då smörjer man ju bara ut det man redan har klickat på, eller hur?

Jag hade ju smörjt heeeela kroppen noggrant med spf 50 så jag har bara fått början till en snygg gyllenbrun hy, Så duktig sååå.
Sen har vi hittat billigaste priset på alkohol någonsin! 100 000 dong(ca 30 sek) så får man dricka så mycket man vill hela kvällen! Vi var lite slitna dagen efter....
Men upp ur sängen måste man ändå så vi gick och hämtade ut vara klänningar på alla olika ställena, käkade lunch, en riktigt god Cao Lao och eftersom det var soligt håller jag på att få värmeslag så vi gick tillbaka till hotellet och tog siesta. 
Kom fram till att jag behöver en hatt för att skydda huvudet, så funktionella Elin hittade sig sin drömhatt: en svart filthatt..... varmt och skönt om man någon gång skulle frysa... men snygg är den!!!!!!  

När vi blev hungriga igen hittade vi oss en liten restaurang med mysig musik precis vid floden. Pizza blev det denna slitna dag. Mycket över mat-budgeten men det var det värt! Man måste ju smaka en pizza i varje land! Har då hittills smakat:
Svensk, Norsk, Österrikisk, Grekisk, Italiensk och numera Vietnamesisk. Mycket god var den kan jag meddela, dock inte så mycket pålägg. Så där satt vi och filosoferade i solnedgången och framåt kvällen tänds hela staden upp av rislampor i alla möjliga färger!

 

/Elin the solkräms-master

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Jörgen Nilsson

Publicerad 2013-02-03 11:37:35

Lyckades vi inte få i oss en Fransk Pizza också?
/Jörgen

Postat av: Sarah

Publicerad 2013-02-13 19:18:46

Haha bra Elin!:D Moa...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

MOA OCH ELIN

Nu drar vi ut i världen! Så här kan ni läsa om vart vi håller hus och vad vi gör med alla våra norska pengar.... Adiossss

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela